Retourneren, ruilen of geld terug?
Het kan gebeuren dat je aangeschafte producten niet naar wens zijn. Op deze pagina leggen we uit wat de spelregels zijn.
Retourneren en/of ruilen mag onder de volgende voorwaarden:
- Als de artikelen onder het retourbeleid vallen kunnen ze binnen 14 dagen na ontvangst worden geretourneerd.
- De artikelen zijn in goede, ongebruikte staat en nog in de originele verpakking.
- De kosten van het terugsturen zijn in principe voor jou, mits de producten niet juist door ons zijn geleverd. Neem in het laatste geval eerst contact met ons op.
Voor meer informatie verwijzen wij je graag naar onze algemene verkoopvoorwaarden.
Neem eerst contact met ons op om de retour te bespreken. Dit kan per e-mail, per telefoon of via formulier onderaan deze pagina. Uiteraard horen wij graag de reden voor retour of ruil. Vermeld ook het factuurnummer (of het ordernummer) en je contactgegevens.
We willen vragen om te wachten met terugsturen tot je een antwoord van ons gekregen hebt. Dan kan je de mail die je van ons hebt gekregen uitprinten en erbij stoppen in de doos. Dat bespoedigd de verdere afhandeling.
Daarna kan je het artikel aan ons retourneren. Dit kan naar het volgende adres:
Lijnenspecialist / Premiumropes
t.a.v. Retouren
Surinamekade 6
1019 BV Amsterdam
Zorg voor een goede verpakking van het artikel om beschadigingen tijdens transport te voorkomen. Wanneer je dit in dezelfde doos terug stuurt als waarin je het hebt ontvangen, is dit ook nog eens beter voor het milieu!
Je mag natuurlijk ook langskomen om de spullen terug te brengen.
Je ontvangt van ons een bericht als we het geretourneerde artikel hebben ontvangen. Daarna zullen wij zo snel mogelijk het juiste artikel naar je toesturen of wel het aankoopbedrag naar je terugstorten.
Wanneer wij de retour hebben ontvangen en deze in goede staat verkeerd, crediteren wij het bedrag binnen 14 werkdagen op je rekening. Het bedrag komt retour op de bankrekening, PayPal rekening of creditcard waarmee je de order hebt betaald.
Op maat gemaakte producten kunnen wij helaas niet retour nemen. Denk hierbij aan een lijn die op maat is gesplitst of een lijn met afgepaste lengte. Voor de een advies voor lengtes van lijnen zijn richtlijnen die zijn te vinden op onze website. Bekijk deze goed voordat je lijnen bij ons aanschaft. Onder maatwerk vallen ook de producten die speciaal besteld zijn en buiten ons standaard assortiment vallen. Deze producten kunnen wij ook niet retour nemen.
Bovenstaande geldt ook voor RVS staalkabels. We raden daarom ook aan om, voor je een bestelling plaatst, naar de filmpjes op onze website te kijken. Hier leggen we uit hoe je de verstaging of de zeereling moet opmeten om fouten te voorkomen.
Uitgegeven Giftcards kunnen wij niet retour nemen en zijn niet inwisselbaar voor geld.
Extra kosten voor bijzondere verzendopties kunnen niet geretourneerd worden. Dit zijn bijvoorbeeld aflevering binnen 24 uur of voor een bepaald tijdstip.
Uiteraard zullen we ons best doen om je toch zoveel mogelijk te helpen. Ben je niet zeker of jij een product hebt buiten het standaard assortiment? Neem dan voor de zekerheid contact met ons op.